Dodenherdenking 2024

Ieder jaar mogen scouts uit een anders provincie assisteren bij de kransleggingen op de Dam op 4 mei ter ere van de dodenherdenking. Dit jaar is het de beurt aan Limburg.
Wij vinden het dan ook leuk dat namens scouting Voerendaal Ricardo Senden zijn steentje gaat bijdragen. Wie is Ricardo?
Ricardo is 15 jaar. Hij zit in Heerlen op school in leerjaar 2 waar hij de richting van techniek en natuur doet. Hier gaat hij elke dag met de trein, en zodra het weer een beetje beter is, op de fiets naartoe. Als hij vrij van school is helpt hij graag mee in het onderhouden van tuintjes voor mensen die dat zelf niet meer zo goed kunnen of verdiend een zakcent bij als vakkenvuller bij de Albert Heijn.
Ricardo zit al 8 jaar op scouting. Het leukste bij scouting vindt hij tenten opzetten en, hoe kan het ook anders, kampvuur maken. Zijn leukste opkomst was het uitje naar het zwembad tijdens het zomerkamp van de scouts, waar ze, eenmaal omgekleed, nog 10 minuten tijd hadden on daadwerkelijk ook te zwemmen. Het zwembad ging namelijk sluiten! Hiken vindt hij ook cool om te doen.
Hij vindt het belangrijk dat we de slachtoffers en doden van oorlogen herdenken om ons erven bewust te blijven dat hun strijd heeft bijgedragen aan onze vrijheid. Ricardo’s taak zal o.a. het hijsen van de vlag tot half stok, zijn.
Wij, scouting Voerendaal wensen hem veel succes.