Wat we doen

We publiceren ons wekelijkse programma en andere informatie, zoals speciale opkomsten waarvoor het nodig is dat je je aan- of afmeldt,hier.

Welkom bij Scouting Voerendaal!

Wat leuk dat jij lid bent geworden van onze Scoutinggroep. Een paar belangrijke dingen leggen we graag even aan je uit. Wil je meer lezen over een onderwerp? Klik dan op de onderstreepte woorden.

welkomstpagina 2

We doen superveel bij Scouting! In principe is er elke week een activiteit, behalve in vakanties. Meestal is dat een ‘opkomst’; zo noemen we de bijeenkomst met je eigen leeftijdsgroep. Soms is er een groepsactiviteit; dan doen alle leeftijdsgroepen samen iets en is er meestal géén gewone opkomst. Kijk goed in het programma op de website en in de Scouting-app, zodat je op de juiste tijd op de juiste plek bent.

Onze Scoutfit

welkomstpagina 23

We dragen bij Scouting altijd onze Scoutfit. Dat is de blouse van je eigen leeftijdsgroep of het Scouting Voerendaal-shirt of de -trui. We hebben altijd onze das om en als we een bijzondere activiteit 'buiten de deur' hebben, dragen we altijd de blouse. Lees meer over onze Scoutfit op deze pagina. Je mag de Scoutfit al direct aanschaffen en dragen, maar zorg ervoor dat je die sowieso in je bezit hebt wanneer je geïnstalleerd wordt. Over je installatie ontvang je nog informatie van de leiding.

Oudergesprek

welkomstpagina 25

We willen graag dat jij een leuke tijd bij Scouting Voerendaal hebt. Daarom doen wij ons best je zo goed mogelijk te leren kennen. Misschien willen jij en je ouders (/verzorgers) ons daarbij helpen door uit te leggen wie jij bent, wat je leuk vindt en wat je moeilijk vindt. En misschien zijn er wel belangrijke dingen om rekening mee te houden zoals bijvoorbeeld allergieën. Een (kennismakings)gesprek met de leiding kan altijd, graag zelfs. Laat het de leiding even weten!

welkomstpagina 22

Op deze website vind je heel veel informatie en het programma van je speltak (zo noemen we een leeftijdsgroep bij Scouting). Daarnaast communiceren we via e-mail en WhatsApp. Laat het ons dus even weten als je telefoonnummer of e-mailadres wijzigt. Jij en je ouders kunnen lid worden van onze besloten Facebookgroep. Vraag om lid te worden en we laten je toe!

Aanwezigheid en afmelden

welkomstpagina 24

Scouting werkt alleen goed als je elke opkomst erbij bent en als je op tijd komt. Dat is ook het leukste voor jezelf. We bouwen namelijk elke keer samen aan een activiteit of een verhaal. Als je daarvan een deel mist dan verstoor je niet alleen de dynamiek en Scoutingbeleving voor jezelf, maar ook voor je medeleden en de leiding. De leiding bestaat uit vrijwilligers die graag hun best doen om leuke activiteiten voor te bereiden, maar dat kan alleen succesvol zijn als we samen ons best doen om goed mee te doen.

Kortom, als je voor Scouting kiest dan hoort daar bij dat je in principe aan alle opkomsten meedoet en je je voor de bijzondere activiteiten en kampen aanmeldt. Natuurlijk kan er een keer sprake zijn van overmacht of andere bijzonderheden. Neem contact op met je leiding als het echt niet lukt om een oplossing te vinden. Je wordt dus in principe bij elke activiteit verwacht. Meld je a.u.b. tijdig af als je echt niet kunt komen.

Overvliegen

welkomstpagina 27

Bij Scouting is toenemende zelfstandigheid en afnemende (bege)leiding heel belangrijk. Daarom vlieg je over naar een volgende leeftijdsgroep als je daar oud genoeg voor bent. Bij die volgende leeftijdsgroep ga je weer net even andere activiteiten doen en gaat de (bege)leiding anders te werk. Wil jij weten wanneer je (ongeveer) gaat overvliegen? De leiding kan het je vertellen.

Ledenvoordeel

welkomstpagina 28

Je bent nu lid van Scouting; in Voerendaal, Nederland en zelfs internationaal! Als lid van Scouting Nederland kun je gebruik maken van ledenvoordeel. Je krijgt bijvoorbeeld korting op sommige producten in de ScoutShop, kunt terecht op de Nederlandse en buitenlandse Scoutingkampeerterreinen en deelnemen aan allerlei activiteiten in en om Voerendaal én in binnen- en buitenland. Ook ontvang je voortaan Scouting Magazine, naast ons eigen clubblad DAS. Om gebruik te maken van je ledenvoordeel heb je soms je Scoutcard nodig. Die kun je downloaden uit Scouts Online

Meer informatie

Wil je meer weten over onze belangrijkste afspraken en ons privacybeleid? Je raadt het misschien al: alles is te lezen op onze website. En je kunt ons natuurlijk ook altijd al je vragen stellen! Neem contact met ons op.

Nogmaals van harte welkom. We wensen je een geweldige tijd bij onze Scoutinggroep!